FIECARE PERSOANA CE VINE ÎN VIATA NOASTRA ESTE O OGLINDA SI UN ÎNVATATOR!.....

Lasam de multe ori ca parerile celorlalti despre anumite persoane sa ne influenteze propria noastra parere despre acea persoana, dar nu constientizam ca in acest fel ne limitam propria noastra experienta cu aceasta. 



E important sa intelegem ca fiecare dintre noi ne avem propriile experiente cu ceilalti in functie de lectiile pe care fiecare dintre noi le avem de invatat prin prisma interactiunii noastre.

Totodata, vedem si recunoastem in ceilalti numai ceea ce exista si in interiorul nostru. De cate ori nu ni se intampla sa proiectam asupra unor persoane sau experiente parerile si convingerile noastre dintr-o experienta anterioara dureroasa? De cate ori nu aducem trecutul in prezent, nerealizand ca in acest mod repetam trecutul chiar acum, in prezent?

Pentru ca vindecarea sa aiba loc si pentru a putea fi martorii unui miracol, un miracol ce ar fi putut reprezenta de fapt firescul nostru de zi cu zi, este necesar ca inimile noastre sa se deschida si sa ramana deschise, indiferent de orice. Sa incetam sa proiectam asupra oamenilor convingerile preluate de la alti oameni sau din experientele noastre anterioare.

La acel moment in timp atat am stiut fiecare dintre noi. Atat am fost pregatiti sa facem. Dar acum, stim mai bine. Suntem mai constienti. Realizam faptul ca nu conteaza ce s-a intamplat acum o ora, o saptamana sau acum un an, pentru ca vindecarea poate avea loc aici, acum, atata timp cat ii permitem sa aiba loc, fara sa intervenim, fara sa proiectam, fara sa judecam si fara sa aducem acuzatii nefondate asupra celuilalt sau experientei in sine.

Pentru mine a fost o mare lectie sa le dau voie oamenilor sa fie ei insisi in fata mea, fara ca eu sa-mi creez convingeri eronate despre ei doar din cauza faptului ca alte persoane au avut experiente diferite cu acesti oameni.

Stiu prea bine ca fiecare dintre noi vedem in ceilalti ceea ce se afla in noi insine si fiecare interactiune, exact asa cum se prezinta ea, ne ofera oportunitatea sa ne reintoarcem in interiorul nostru si cu cea mai mare sinceritate a inimii, sa ne recunoastem orgoliile, durerile si tot ceea ce necesita vindecare.

Oamenii vor vorbi multe si vor crede multe, in functie de locul din care privesc si de ceea ce sunt pregatiti sa recunoasca in interiorul inimilor lor. Nu este usor sa ne eliberam de acest sentiment de sine fals, iluzoriu, ce ne indeparteaza de adevarul fiintei noastre.

Insa, cand putem deveni capabili sa lasam laoparte orice barfa, orice judecata, orice parere de-a oricui si sa invatam sa ne deschidem inimile cu adevarat fata de ceilalti, in ciuda tuturor lucrurile nefondate pe care le auzim despre ei sau pe care le proiectam asupra lor, atunci ne oferim sansa unui miracol. Atunci le atingem inima si ii descoperim asa cum Sunt de Fapt. Si vom avea marea surpriza, ca oferindu-ne sansa sa ii descoperim goi, liberi, frumosi, luminosi, cum sunt de fapt, privind la ei, ne vom descoperi pe Noi Insine.

Si in acea clipa vom constientiza cat de departe de adevar am fost atunci cand i-am prejudecat pe oameni, cand ne-am lasat influentati ca altii sa ne spuna povesti incriminatorii despre ei, cand am cazut in capcana dusmaniei, barfei si invidiei, neoferindu-i omului de langa noi ocazia sa il cunoastem cu adevarat.

Am constientizat cateva lucruri:

-sa nu las nicio parere a cuiva despre un om sa-mi creeze propria parere despre acesta, ci sa-mi deschid inima, primindu-l pe acesta in viata mea, eu fiind libera de orice proiectie, convingere sau parere a cuiva anume;

Riscam sa judecam si proiectam o multime de idei false despre oameni, atunci cand nu cunoastem intreaga situatie dintr-o experienta pe care o traim alaturi de acestia. Asadar, ii ofer momentului de aici si de acum ocazia sa ma surprinda.

Vreau sa vad in celalalt tot ce poate fi mai bun in el, fara sa ii pun in carca acuzatii nefondate. Ma deschid sa empatizez cu el, sa inteleg perspectiva din care priveste lucrurile si incerc, pe cat posibil, sa nu-i judec alegerile si actiunile. Acest lucru imi permite sa creez un spatiu de incredere si deschidere, ce ne poate aduce vindecare amandorura.

Ce poate fi  mai frumos decat atat?

Nu este vorba despre cine are dreptate si cine nu.
Nu este vorba despre cine este mai evoluat ca altul.
Oricum, toate astea sunt simple iluzii pe care mintea noastra le creeaza doar pentru a ne tine captivi in jocul limitarilor umane. 

Privind un pic mai profund, constientizam ca totul ne ofera oportunitatea sa descoperim sacrul, divinul,
Adevarul de dincolo de aparente. Privind cu Adevarat, eliberati de judecata si de proiectii, vom putea vedea ceva ce ne va umple inimile de bucurie si ne va lumina intreaga fiinta.

Ne vom descoperi pe Noi Insine in ceilalti -- iar de acolo, lucrurile vor capata un alt sens. O alta insemnatate. Una de care n-am fost poate constienti pana acum. Dar putem fi de aici inainte.

(Tania Tita)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DR.Dumitru Constantin Dulcan - CEEA CE NI SE ÎNTÂMPLĂ E OGLINDA A CEEA CE SIMȚIM ȘI GÂNDIM!

TREZEȘTE VINDECĂTORUL DIN TINE!.....

IARTĂ,IARTĂ-I PE TOȚI CEI CARE ȚI-AU GREȘIT VOIT ȘI PE CEI CARE TE-AU RĂNIT FĂRĂ SĂ ȘTIE! IARTĂ-I PE TOȚI ȘI SĂ NU-ȚI FIE NICI ȚIE RUȘINE SĂ CERI IERTARE!.....