LINISTEA TIMPULUI

SANATATEA ESTE PACEA INTERIOARA!



Nu suntem aici să ciugulim firimituri ca porumbeii. Suntem născuţi să ne ridicăm în zbor în libertate, cu mintea liniştită şi inima plină de iubire.

Încetinirea ritmului minţii nu este scopul, ci mijlocul de a ajunge la un sfârşit. Ţelul este să trăieşti liber, liber de presiunea grabei, liber de a distrage mintea, ceea ce ne fragmentează timpul, creativitatea şi iubirea. Până la urmă, înseamnă să trăieşti la cel mai profund nivel de conştienţă.

Orice clipă este o uşă  către înţeles, scop şi bucurie.

Cheia este o minte care nu se grăbeşte.

O viaţă simplă trăită fără grabă poate fi plină de înţelepciune şi frumuseţe.

Dacă numai o singură persoană încetineşte ritmul, îi ajută şi pe cei din jur să se relaxeze.

Învăţăm ce este răbdarea practicând-o, spune Buddha. Ce modalitate mai bună poate exista decât să-ţi petreci timpul cu nişte copii, în ritmul lor şi privind viaţa prin ochii lor?

O minte liniştită oferă capacitatea de a face alegeri înţelepte în fiecare zi, alegeri despre cum să ne folosim timpul, despre cum să ne valorificăm resursele şi iubirea.

Trezeşte-te  mai devreme în fiecare zi. Foloseşte  timpul câştigat astfel pentru un început mai relaxat: mai mult timp pentru micul dejun, câteva minute de plimbare, sau cititul unui material care să vă inspire. Rezistă tentaţiei de a citi email-urile, de a asculta ştirile, sau orice altceva care reprezintă doar ceva în plus care te presează şi te pune pe fugă toată ziua.

Încearcă să controlezi „supraîncărcarea informaţională”. Ce trebuie într-adevăr să citeşti? Nu poţi privi mai puţin la televizor sau nu-ţi poţi limita accesul pe internet? Experimentează şi ţine un jurnal al rezultatelor.

Mesele sunt foarte importante pentru a acorda prin ele mai multă importanţă unor relaţii. Dacă adesea mănânci singur, găseşte un prieten cu care să mănânci. Acordă îndeajuns timp ca să nu vă grăbiţi, şi evitaţi să discutaţi despre afaceri!

Rezervă-ţi un timp pentru reflecţie. Dimineaţa de sâmbătă, înainte de a începe ziua, este cel mai bun timp de gândire. Ai putea folosi timpul de gândire pentru chestiunile cu adevărat importante şi cu bătaie lungă – fă o listă cu „activităţi pe viaţă” sau „ce să fiu”.

Vezi dacă există o situaţie în care de regulă te grăbeşti  să faci ceva anume. Gândeşte-te la o modalitate de prevenire, poate să începi mai devreme sau să-ţi rearanjezi programul. Dacă poţi rupe tiparul grabei, ai câştigat ceva important în ceea ce Buddha numeşte „trăire conştientă”.  

Dezvoltă-ţi răbdarea; fă din asta un joc. Fă un lucru special cu un copil mic sau cu doi, în ritmul lor, prin ochii lor, şi bucură-te de bucuria lor.

Când te surprinzi că te-ai înfuriat, observă-ţi mintea; vezi dacă poţi simţi când începe să se grăbească. Dacă simţi că te avânţi, încearcă să dai un pas înapoi, doar ca reacţie.

Chiar şi când avem multe de făcut, putem evita stresul şi graba făcând un singur lucru odată.

Când mintea nu este controlată, nu noi gândim gândurile, ci ele ne gândesc pe noi.

Când trăim sută la sută în prezent, suntem sută la sută vii.

Ţine minte cuvintele lui Buddha: „Când mergi, mergi. Când stai, stai. Nu te clătina.”

Nu îţi lua de lucru acasă, în mapă sau în minte. Şi nu aduce problemele de acasă la servici. Menţine-ţi mintea aici şi acum.

Dacă atenţia ta se lasă prinsă în altă parte decât aici şi acum, de pildă într-un eveniment din trecut pe care nu te poţi abţine să nu ţi-l aminteşti, întreabă-te dacă merită.

Reţine că indiferent cât de minoră pare o activitate, dacă îi acorzi toată atenţia, îţi antrenezi mintea.

Este important să nu confunzi încetineala cu letargia. Când încetineşti, eşti meticulos cu detaliile. Să dai tot ce-i mai bun în tine, chiar şi în cea mai mică experienţă.

Observă-ţi zilnic fluxul şi refluxul de energie. Când  eşti cel mai energic? Ce secătuieşte energia ta? Observând atent veţi putea să identificaţi dezechilibrele de energie: poate prea multă cofeină sau zahăr te-a făcut agitat şi apoi extenuat. Când vedem aceste decalaje mai clar, putem face paşi către performanţă, răbdare şi linişte interioară.

Majoritatea dintre noi considerăm că avem energie pentru munci şi activităţi care ne plac. Încearcă să faci cu entuziasm o muncă necesară care nu îţi place în mod special. Pune îndatorirea care nu îţi place prima pe listă. Pe măsură ce te antrenezi, vei începe să jonglezi cu aceste plăceri şi neplăceri pentru a elibera mai multă energie în viaţa ta.

Dacă viaţa ta pare dezordonată, întreabă-te dacă nu te-ai lăsat prins în vreun hobby care nu face nici un rău, dar mănâncă timp. Petreci mai mult timp decât ai vrea cu un animal de casă, ori cu plantele? Chiar şi activităţile care merită pot să ne domine timpul dacă nu ne punem conştient această întrebare din când în când.

Când te surprinzi în reverie – de exemplu, anticipând vreun eveniment special – adu-ţi atenţia toată în prezent. Când evenimentul se produce, concentrează-te complet asupra lui. Dacă te surprinzi gândindu-te la el după aceea, readu mintea la loc în prezent. Înveţi mintea să se bucure fără să se ataşeze – şi să fie prezentă aici şi acum.

Observă-ţi ziua ca să vezi dacă mass-media îţi sporeşte nerăbdarea sau diminuează liniştea minţii. O modalitate de a aduce mai multă linişte în viaţa ta este să eviţi filmele, programele şi muzica agresivă.

Făcând totul pentru tine, construieşti un zid între tine şi ceilalţi. Când construiești ceva pentru propriile nevoi, propriile dorinţe, propriile planuri, propriile idei, întoarce-ţi atenţia spre nevoile celorlalţi.

Când simţi că devii nerăbdător şi vrei să o apuci pe o cale egotică, încearcă să pui alinarea şi binele celorlalte persoane pe primul loc. Poţi începe în sânul familiei şi în cercul de prieteni unde există deja baza iubirii şi respectului pe care să continuaţi construcţia. 

Fă-ţi un joc din a găsi căi de amintire a nevoilor celorlalte persoane: lasă-l pe el să aleagă cina pentru amândoi, de exemplu, sau mergeţi împreună la filmul pe care l-a ales ea.

Împarte-ţi activităţile cu copii tăi. Bucură-te de bucuria lor.

Nu te lua la întrecere în nici o relaţie. Caută în schimb căi de completare reciprocă.

Când apar divergenţe, aminteşte-ţi că nu trebuie neapărat să fii urâcios pentru a nu fi de acord cu cineva.

Fă-ţi timp să asculţi cu atenţie şi respect – vor fi mult mai puţine lucruri de contracarat decât îţi poţi închipui. Distrează-te împreună cu ceilalţi. Relaxarea este o parte importantă de a învăţa cum să porneşti mai uşor la drum.

O perioadă de inspiraţie, în tihnă, dimineaţa ne va ajuta întreaga noastră zi.

Când mintea e nemişcată, este plină de putere vindecătoare.

Cu toţii avem momente când uităm cu totul de timp. În acele momente experimentăm fericirea.

Liniştea tămăduitoare a unei minţi tăcute hrăneşte fiecare aspect al vieţii noastre.

Între un gând şi un altul există un  mic loc liber unde mintea e liniştită. Extinderea acestei pauze este secretul unei minţi care nu se grăbeşte.

O minte liniştită este în mod natural plină de iubire.

O minte liniştită aduce bucuria şi iubirea infinită pentru care ne-am născut.

Idei extrase din cartea “Liniștea timpului” de Eknath Easwaran, ed. Kamala

(http://armoniefeminina.com/)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DR.Dumitru Constantin Dulcan - CEEA CE NI SE ÎNTÂMPLĂ E OGLINDA A CEEA CE SIMȚIM ȘI GÂNDIM!

TREZEȘTE VINDECĂTORUL DIN TINE!.....

IARTĂ,IARTĂ-I PE TOȚI CEI CARE ȚI-AU GREȘIT VOIT ȘI PE CEI CARE TE-AU RĂNIT FĂRĂ SĂ ȘTIE! IARTĂ-I PE TOȚI ȘI SĂ NU-ȚI FIE NICI ȚIE RUȘINE SĂ CERI IERTARE!.....